sobota, 28 marca 2015

Pamięci Ryszarda CIEŚLAKA (9.03.37-15.06.90)

                     27 marca 2015   Międzynarodowy Dzień Teatru 

                     Prezentacja rzeźby Krzysztofa M. Bednarskiego


To moja impresja na temat tej pięknej i oryginalnej rzeźby. Z każdej strony ogląda się ją zupełnie inaczej, i każdy postrzega ją zapewne inaczej. Ja fotografowałam ją z góry.

Miejscem prezentacji była Sala Laboratorium, jedynie dziś dzieło wystawione było na ogląd publiczny przed przeniesieniem go na miejsce spoczynku Ryszarda Cieślaka.

Na osobnym kamieniu, na grobie Ryszarda Cieślaka na cmentarzu Osobowickim, zostanie umieszczony cytat z Księcia Niezłomnego:
A kiedy przyjdą z okupem, to znajdą mistrza martwego pod zwykłą, krzyżową szatą i powiozą gdzieś przez morza do kraju garstkę popiołów... 

Ten kamień nagrobny widoczny jest na zdjęciu po prawej stronie, leży na podłodze.

Ten 58. już MDT miał dziś dla mnie niecodzienną aurę. Czułam się jakoś-tak...subtelnie odrealniona? Wprzódy - w półmroku tej pustej, szczególnej sali, bo przyszłam wcześniej.
A gdy już wyszłam z gwaru, który zapanował wpośród rocznicowych salutów, w trakcie ciepłych przyjacielskich rozmów zostałam zadziwiona kolejną nierealnością sytuacji. Weszłam wprost w gromadny, wzorowo zorganizowany, przepięknie, czyściutko i dźwięcznie rozśpiewany  pochód rozświetlony pochodniami. Czyżby to młódź nasza zwana wszechpolską?


Zainteresowanym życiem i twórczością rzymianina - K.M. Bednarskiego - polecam piękne video - Ku Górze_Hommage to Grotowski, Łódź 2009 / 2.03.2013  https://www.youtube.com/watch?v=8QkBgQOdEOE 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz