poniedziałek, 28 września 2015

Wrocław 9 - 13 IV 2001. Część 4.

W relacjach z tamtego kwietniowego Studio przyszedł czas na przedstawienie Pań. Było ich 10. Jednej z nich - Teresa Mónica z Lizbony - poświęciłam oddzielny post, ponieważ przesłała piękne refleksje na temat czterokrotnej współpracy z maestro. 

KATIA PALIWODA - warszawianka, 21-letnia studentka PWST we Wrocławiu. Jedenaście lat wcześniej miała okazję zagrać, niewielką rolę, w reżyserowanym przez Oddvara Einarsona filmie Havet Stiger. W '97 zaczęła grać w serialu "Klan", brała udział w kilku kolejnych serialowych produkcjach Tv. Studiowała także Etnografię i Antropologię Kultury na Uniwersytecie Warszawskim. Współpracuje z Teatrem Polskiego Radia. Pracowała w teatrach: Narodowym w W-wie, Słowackiego w Krakowie, czy Norwida w Jeleniej Górze. Pisze scenariusze, przygotowuje się do nakręcenia filmu dokumentalnego n.t. "drugiej młodości". Powody, dla których zgłosiła się wówczas na zajęcia GiC określiła następująco:  
Świadome wydobycie tego pierwotnego elementu człowieczeństwa i kształtowanie go w dalszej pracy twórczej. Umiejętność zgrania ‘ludzkiego krzyku’ z ciałem (...) by głos poprzez ciało wydobywał się z ducha.

ANNA KROTOSKA - wrocławianka, była studentką na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego. Ukończony kierunek studiów nie stał się dla niej wyznacznikiem dla obranej drogi twórczej. Jako nastolatka trafiła na warsztaty w Teatrze Pieśń Kozła. Pozostała w nim 12 lat, a z ich spektaklami, w których kreowała znaczące role, objechała choćby istotne festiwale. Zdobytym doświadczeniem dzieli się od wielu lat wykładając, m.in. w Manchester Metropolitan University School of Theatre. W poszukiwaniu nowych wyzwań zdobyła wykształcenie mediatora rodzinnego. Ponadto jest członkinią żeńskiej grupy perkusyjnej - Mamatucada, w której gra na bębnie basowym - surdo. Ostatnio zrealizowała monodram Linatendu  (filmowy fragment powyżej) w ramach rezydencji w IG.  Na zajęcia w 2001 r. zgłosiła się ponieważ interesowały ją:
Poszukiwania teatralne oraz rozwijanie warsztatu aktorskiego i wokalnego. 

SYLWIA HANZEL - 20-latka z Oleśnicy. Była studentką w SKiBA. Pomimo młodego wieku, wcześniej, brała już udział w wielu warsztatach, oraz festiwalach. O jej dalszych losach niczego nie wiem. Gdy aplikowała na Głos i Ciało napisała:
Interesuje mnie rozwój doświadczeń teatralnych i zdobycie nowych umiejętności. Mam duże problemy z głosem.

BEATA MAJKA - 21-letnia studentka, PWST we Wrocławiu ukończyła w 2003 roku. W aplikacji napisała: Głos ‘jak z piwnicy’, ‘siedzi w gardle’; potrzeba świadomości głosu i ciała. Tak jak powyżej; niczego więcej nie wiem...

KATKA CHRASTNA - miała 22 lata, przyjechała z Pragi. Studiowała na DAMU (Wydział Teatralny Akademii Sztuk Scenicznych), była studentką prof. Jany Pilatovej. Zgłosiła 'blokady głosu'. Niewykluczone, że jej imię i nazwisko... wadliwie mam zapisane.

KRYSTYNA SPIKERT - 43-letnia absolwentka Akademii Teatralnej w Warszawie, kulturoznawca, specjalistka d.s. wymowy. Recytatorka. W Olsztynie, w Teatrze Pantomimy pełniła funkcje kierowniczki produkcji i asystentki reżysera. Także tam była założycielką Nowego Teatru Rapsodycznego, również ona szkoliła w nim aktorów. Prowadziła warsztaty oddechowo-rezonatorowo-emisyjne. Zmarła I 2012. Pracować z Molikiem pragnęła ponieważ:
Zainteresowana była samorozwojem, świadomą pracą przy ‘otwieraniu głosu’ aktorów i studentów oraz poszerzeniem wiedzy. Obawiała się, że ‘może robić ludziom krzywdę’ przy obecnym stanie wiedzy. Chciała prowadzić zajęcia terapeutyczne zapobiegające chorobom krtani i gardła. Niezwykła Osobowość, z nietuzinkowym życiorysem:  http://www.uwmfm.pl/news/126/czytaj/524/odeszla-krystyna-spikert.html 

AGNIESZKA SMOLAK (STAŃCZYK) - kolejna 20-lat związana z MOKiS Oleśnica. Była wówczas studentką PWST we Wrocławiu, studia ukończyła w 2004 roku. Związała się z teatrami; Siemaszkowej w Rzeszowie, Zupa z Małpy i Studiem Saturator. Z ankiety złożonej w 2001 można dowiedzieć się, że interesowały ją; Nauka poprawnego używania głosu i poszerzenie jego możliwości oraz poszukiwania impulsów do rozwoju warsztatu.

BEATA JEWIARZ - 23-latka z Wrocławia. Studiowała na Wydziale Lalkarskim w PWST. Doszkalała się w "Pieśni Kozła", współpracowała z "Te-Art" i "ARtyści na Bruku". Jak napisała, najważniejsza była dla niej - praca, praca, praca. Prawie wszystko o Beacie dziś - tu:


BILJANA GOLUBOVIC - z Czarnogóry, osiadła w Pradze. Reżyserka i wykładowca na DAMU. W podaniu napisała: Od 10 lat staram się dostać na GiC. Kieruje mną chęć poznania Z. Molika oraz poszerzenie doświadczeń. 
Związana z BART Performance Land  http://www.bartperformanceland.net/bart_performance_history.html

Trzy poprzednie części znaleźć można: 8, 11 i 15 września 2015 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz